آیا لمینت به دندان طبیعی آسیب می زند؟

خیر، در صورتی که دندانپزشکتان متخصص ترمیم و زیبایی دندان باشد و در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد دندان های طبیعی تان آسیبی نخواهند دید. دندانپزشک قبل از شروع روند لمینت گذاری، عکس کلی از فک و دهان را برایتان تجویز می کند و دندان هایتان را به طور کامل آزمایش می کند تا از سالم بودن و مناسب بودن دندان برای نصب لمینت اطمینان حاصل کند. اگر پزشکتان تشخیص دهد که لمینت دندان برای شما گزینه مناسبی نیست می توانید از دیگر گزینه ها مثل ونیر کامپوزیت ، باندینگ، ارتودنسی، سفید کردن و یا فقط تراشیدن دندان ها استفاده کنید.

نکته مهم دریافت اطلاعات کافی درباره تمام این گزینه هاست تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

مزیت های لمینت دندان

از آنجایی که لمینت برای هر فرد به طور مجزا و شبیه دندان وی ساخته می شود پس تشخیص تفاوت لمینت و دندان طبیعی تقریبا غیر ممکن است. برخلاف دندان های طبیعی، لمینت ها به دلیل اینکه از موادی با تکنولوژی بالا ساخته شده اند در مقابل لکه های چای و قهوه و دود سیگار مقاوم هستند.

لمینت ها می توانند تیره ترین دندان ها را که حتی در برابر دیگر فرآیند های سفید سازی مقاومت کرده اند، بسیار سفید کنند. حتی ممکن است برای مشکلاتی مثل دندان های کج روی هم رفته و فواصل کم دندان ها لمینت پیشنهاد شود.

خیلی از دوستان و کسانی که میخواهند که این کار را انجام دهند به فکر هزینه لمینت دندان می افتند که باید در این باره بگویم که دکتر شما پس از معاینه در کلینیک ارتودنسی به شما میگوید که هزینه این خدمات چقدر میشود و شما پس از آن میتوانید اقدام به تصمیم گیری و انجام این کار کنید این را هم باید بدانید که لمینت صرفا برای زیبایی و سفیدی دندان هاست خیلی ها میپرسند تفاوت کاشت دندان و لمینت دندان چیست ؟ این را باید بگویم این دو خیلی با هم تفاوت دارند یکی در دسته زیبایی و دیگری در دسته خدماتی است که داشتن دندان استفاده میشود.